Het KOMOEX-model

BRL 9101

Het KOMOEX-model is een gespecialiseerd veiligheidssysteem dat uitsluitend wordt gebruikt door professionele wegwerkers, met inbegrip van degenen die tijdelijke verkeerslichtgeregelde kruispunten besturen. Het unieke concept kan gemakkelijk worden toegepast op een groot aantal met verkeerslichten geregelde kruispunten, en de handmatige controlefunctie vermijdt de noodzaak van opleiding en herhaalde controles door werknemers, om hoge veiligheidsnormen te garanderen.

In tegenstelling tot eenMechanische Verkeerslichtschakelaar, die onder voldoende controle moet worden geïnstalleerd, wordt een KOMO Exterieur Verkeerslichtsysteem door de gebruiker geactiveerd, met behulp van camera’s en andere sensoren kan de buitenkant van een voertuig duidelijk worden geïdentificeerd, terwijl de status van elk voertuig wordt bepaald door:

Het KOMO-systeem voor de regeling van buitenverkeerslichten is vergelijkbaar met verkeerslichten in Europese stijl, dat onlangs in de Verenigde Staten werd gebruikt door het verkeersregelingssysteem achter de weg dat werd geïnstalleerd door de firma uit Denver, Colorado.

Meer dan 3.800 camera’s en sensoren zijn geïnstalleerd in het hele land, meer bepaald in Canada, Californië, Florida en Texas. De Verenigde Staten staan op de tweede plaats in de wereld als het gaat om het installeren van dit soort verkeerscontrolesystemen, achter het enorm succesvolle afrittenverkeerssysteem van New York City.

In de komende vijf jaar zal de vraag naar dit type verkeersregelingssysteem aanzienlijk toenemen. Regeringen over de hele wereld beschouwen dit type verkeersregelingssysteem als een belangrijk onderdeel van de moderne stadsplanning. Na de wereldtentoonstelling in Chicago was Boston de eerste stad in West-Europa die dit systeem officieel installeerde. geleden was Berlijn, Denver de eerste stad die een tijdelijk systeem installeerde, dat wordt gebruikt door de afdeling vervoer. Het Browns gas bijtankstation zal de eerste halte zijn voor de nieuwste generatie hybride voertuigen. Naar verwachting zal er veel vraag zijn naar het tankstation, aangezien het tanken in Europa 30 minuten duurt en in de Verenigde Staten 55 minuten.

Verwacht wordt dat de luchthaven de eerste halte in de Verenigde Staten zal zijn voor de nieuwste groene bussen. De bussen zullen zorgen voor comfortabel, handig en vervuilingsvrij vervoer tussen de luchthaven en punten langs de snelweg, aldus de projectleider.

De tweede halte, die in aanbouw is, zal een grote amusementsfaciliteit en een winkel- en parkeerterrein omvatten. Momenteel zijn er geen plannen voor een Examiner-halte, maar dat zal in een later stadium waarschijnlijk veranderen. De verwachte voltooiingsdatum is ca. 2007.

Het Departement Vervoer heeft feedback ontvangen dat een buspendeldienst, vergelijkbaar met die welke in Europa’s grootste stad, Londen, wordt gebruikt, noodzakelijk is en de reistijden voor het publiek zeer voordelig zou maken. De bussen zouden om de 15 minuten rijden en zouden de hogesnelheidsuitstapbussen in ongeveer 25-30 minuten rechtstreeks naar de terminal brengen. De fondsen voor het voorgestelde project zouden worden bijeengebracht door het Move London-plan van de federale regering, en Londen is voorgesteld als de ideale plaats om het project te beginnen. De stad heeft een zich uitbreidende transit en plannen voor een spoorverbinding die de metro-ingang met het metrosysteem verbindt via een lineair voetgangers- of spoorwegstation. De Britse regering heeft hiermee ingestemd, maar een beslissing over het al dan niet herstellen van het verouderde metrosysteem lijkt een moeilijk obstakel te zijn voor de coalitieregering. Er zijn veel verschillende ideeën om met de drukte om te gaan. De bekwaamheid van het Londense vervoerssysteem is op zijn best twijfelachtig, en in aanmerking genomen dat ongeveer driekwart van de bevolking met bussen en treinen wordt vervoerd, wordt het systeem eigenlijk vrij slecht beheerd. De Britse regering moet beslissen of een volledig herontwerp noodzakelijk is, dan wel of de bestaande busdiensten moeten worden gereorganiseerd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *